صادرات ۵۰ درصدی شیرخشک‌ های دولتی

  • 1395/02/19
  • 910 بازدید

رئیس سازمان تعاونی روستایی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری (ایانا) با اعلام این خبر گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد شیرخشک‌هایی که از کانال خرید تضمینی شیرخام تولید شده‌اند، صادر شده است

حسین صفایی با اشاره به اینکه تا امروز بیش از ۲۰۰ هزار تن شیرخام از دامداری‌های مختلف کشور خریداری شده است، افزود: البته در حال حاضر خرید تضمینی متوقف شده، اما استثنائاً در فروردین‌ ماه آن هم تنها در استان اصفهان، این خرید صورت گرفت که طی یک ماه، ۱۴ تا ۱۵ هزار تن از این محصول از دامداران خریداری شد.


به گفته وی، از آنجا که استان اصفهان، تولیدکننده نخست شیرخام در کشور است، اگر در طول فروردین‌ ماه، خرید تضمینی شیرخام از این استان انجام نمی‌گرفت، مطمئناً دامداران بومی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شدند، ضمن اینکه بیشتر کارخانه‌ها در زمان گفته شده به حالت نیمه تعطیل بودند.

رئیس سازمان تعاونی روستایی ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر صحت نشت شیرخشک‌ های دولتی در کارخانه‌های صنایع لبنی، خاطرنشان کرد: اگر هم این اتفاق افتاده باشد، این محصول تنها به دو یا سه کارخانه‌ای ارسال شده که در تولید شیرخشک نوزاد از آنها استفاده شده است. بنابراین به هیچ وجه شیرخشک‌های دولتی به قصد تولید شیر به کارخانه‌ها نرفته است.



خبرگزاری ایانا