پیش بینی افزایش 20 هزار تنی تولید ماهیان گرمابی

  • 1395/04/09
  • 868 بازدید

پیش بینی می شود تولید ماهیان گرمابی در سال جاری با افزایش حداقل 20 هزار تنی در مقایسه با سال گذشته به رقمی حدود 75 هزار تن برسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی در گفتگو اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 54 هزار تن انواع ماهیان گرمابی در استان مازندران تولید شد.

محمد گشتاسب زاده تصریح کرد: با توجه به بارندگی های بسیار چشمگیر صورت گرفته در زمستان سال گذشته و بهار سال جاری، شاهد آبگیری کامل تمام استخرهای پرورشی هستیم.

وی خاطرنشان کرد : بر این اساس پیش بینی می شود تولید ماهیان گرمابی در سال جاری با افزایش حداقل 20 هزار تنی در مقایسه با سال گذشته به رقمی حدود 75 هزار تن برسد.

با اشاره به مشکل نقدینگی پرورش دهندگان اعلام کرد: هر چند امکان تولید به دلیل تامین منابع آبی بسیار افزایش یافته اما پرورش دهندگان به دلیل مشکلات مالی، قادر به تامین غذای و دارو برای ماهی ها نیستند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی بیان داشت: در صورت حمایت دولت و تامین نقدینگی پرورش دهندگان، بدون شک تولید امسال به طرز چشمگیری افزایش می یافت.

روند افزایش نرخ تولید ماهیان گرمابی ادامه دارد

وی به افزایش هزینه تولید ماهیان گرمابی طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: قیمت لارو ماهی، کود، دارو، غذا و ... به شدت افزایش یافته که همین امر افزایش نرخ تولید را به همراه داشته است.

گشتاسب زاده عنوان کرد: به نسبت افزایش نرخ تولید، نرخ فروش ماهیان گرمابی نیز افزایش یافته است که این امر باعث کاهش توانایی خرید در بازارهای داخلی شده است.



خبرگزاری صداوسیما