مشوق صادرات مواد لبنی تصویب شد

  • 1395/06/27
  • 822 بازدید

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: بسته تشویقی صادرات مواد لبنی در دولت تصویب شد.

حسن رکنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه مشوق صادراتی به صورت مستقیم دراختیار کارخانه های لبنی و تجار قرار می گیرد ، افزود: دولت 200 میلیارد تومان یارانه به صورت بسته مشوق صادراتی به فعالان و تجار این عرصه اختصاص داده است.

وی گفت: آخرین جلسه مذاکرات و هماهنگی ها روز گذشته در سازمان برنامه و بودجه برگزار و توافق حاصل شد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: 25 درصد از بسته مشوق صادراتی برای حمایت از تولیدکننده دراختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار می گیرد و بقیه به تجار و کارخانه های لبنی اختصاص می یابد.

رکنی درباره صادرات فرآورده های لبنی به روسیه گفت: به تازگی روسیه درخواست های جدیدی برای محصولات لبنی ایران ارسال کرده است و در پی آن معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی با هیئت تجاری مرتبط عازم روسیه شدند.

وی افزود: در روسیه بازار بزرگی برای محصولات لبنی ایرانی وجود دارد و به زودی اخبار خوبی در زمینه صادرات محصولات لبنی به این کشور خواهیم داشت.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در 5 ماه اول امسال بیش از 298 هزار تن محصولات لبنی به روسیه و دیگر کشورهای منطقه صادر شد و زمینه صادرات محموله هزار تنی شیرخشک و انواع پنیر نیز فراهم می شود تا از این پس محصولات به صورت انبوه صادر شود.

رکنی درباره میزان تولید شیر افزود : سال زراعی 95-94 بیش از 9 میلیون تن شیر تولید شد و پیش بینی می شود در سال زراعی جدید 9 میلیون و 600 هزار تن شیر تولید شود.

وی گفت: برای سال زراعی 96-95 میزان صادرات حداقل 600 هزار تنی پیش بینی شده است.



خبرگزاری صداوسیما