برداشت ۵۰ هزار تن محصول ذرت دانه‌ای در استان اردبیل

  • 1395/07/09
  • 857 بازدید

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال بیش از ۵۰ هزار تن محصول ذرت دانه‌ای در استان اردبیل برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل؛ اصغر پرتوی در جلسه بررسی توسعه فروش محصولات کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل بالغ بر 5 هزار و 346 هکتار زمین زراعی به زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته و پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از 50 هزار تن محصول برداشت شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محصول تولیدی توسط مدیریت پشتیبانی امور دام استان به قیمت مصوب هر کیلوگرم 10 هزار و 376 ریال از بهره‌برداران خریداری و از طریق بورس به فروش خواهد رسید.

وی افزود: در راستای حمایت از دامداران استان 4 هزار و 847 هکتار از اراضی استان نیز به زیر کشت ذرت سیلویی رفته است که پیش‌بینی می‌کنیم از این میزان سطح زیر کشت نیز 276 هزار تن محصول برداشت کنیم که این میزان محصول تولیدی نیز از طریق بورس به فروش می‌رسد.

پرتوی در مورد میزان ثبت نام متقاضیان برای خرید از طریق بورس بیان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی در این زمینه توسط بهره‌برداران شده است به گونه‌ای که تاکنون تعداد 835 نفر اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده‌اند که با اطلاع رسانی به بهره‌برداران امیدواریم این تعداد در روزهای آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بخش کشاورزی به دلیل فراهم کردن اشتغالزایی بالا با توجه به میانگین به نسبت پائین سرمایه مورد نیاز برای ایجاد شغل و نیز ارتباط گسترده با معیشت بخش بزرگی از خانواده‌های دهکهای درآمدی پائین همواره یکی از ارکان مهم اقتصادی و بخشهای استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی مشکلات ساختاری این بخش و ویژگی‌های بازار سنتی محصولات کشاورزی در ایران موانعی را در زمینه بازرگانی و تجاری‌سازی این بخش ایجاد کرده است اما مطابق تجارت جهانی در کشورهای توسعه یافته و برخی کشورهای در حال توسعه این موانع با گسترش بورس‌های کالایی در بخش کشاورزی قابل رفع است.



پایگاه خبری خبرآنلاین