پیش‌ بینی تولید ۲۱ هزار تن محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه

  • 1397/03/16
  • 747 بازدید

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید محصولات شیلاتی استان به ۲۱ هزار تن برسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سید فرزاد افضلی تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه را شامل ماهیان سردابی ، گرمابی وماهیان خاویاری و... دانست و افزود : بیشترین تولیدات شیلاتی استان به ماهیان سردابی اختصاص دارد.

وی رتبه تولید ماهیان سردابی استان کرمانشاه را رتبه پنجم در بین استان‌های غیرساحلی اعلام و اضافه کرد : پیش بینی می‌شود امسال ۱۳ هزار و ۳۷۵ تن انواع ماهیان سردابی در استان کرمانشاه تولید شود .

مدیر کل شیلات استان با اشاره به اینکه استان کرمانشاه رتبه اول تولید ماهیان گرمابی بین استان‌های غیر ساحلی کشور را در اختیار دارد افزود: پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید ماهیان گرمابی استان به چهار هزار و ۵۰ تن برسد.

افضلی به تولید ماهی در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان هم اشاره کرد و گفت : امسال برای تولید دو هزار و ۲۰۰ تن ماهی در این آب‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به پرورش ماهی در قفس در سد‌های مخزنی استان نیز افزود : در حال حاضر در سد‌های مخزنی شهدای گمنام ، زاگرس و جامیشان تولید آبزیان داریم که پیش بینی می‌شود این سد‌ها در سال جاری ۱۳۰۰ تن تولیدات داشته باشند.

مدیر کل شیلات استان افزود : امسال همچنین پیش بینی می‌شود ۵۰ تن ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه تولید شود.

افضلی با بیان اینکه تنها مرکز تامین کننده پست لارو گونه روزنبرگی میگوی آب شیرین کشور در شهرستان قصرشیرین قرار دارد گفت : این کارگاه ظرفیت تولید دو میلیون قطعه پست لارو میگوی آب شیرین در سال را داشته و پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ تن میگوی آب شیرین در استان تولید شود.

سال گذشته ۱۷ هزار و ۲۰۶ تن محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه تولید شد.



خبرگزاری صدا وسیما