صادرات کشمش استان مرکزی به مرز 576 هزار دلار رسید

  • 1394/02/02
  • 1085 بازدید

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از صادرات کشمش به ارزش حدود 576 هزار دلار خبر داد.

علی‌اصغر زارعی از تولید سالانه هشت تا 9 هزار تن کشمش در استان خبر داد و افزود: علاوه بر مصرف داخل ، سالانه حدود دو هزار تن از این میزان محصول به کشورهای روسیه ، چین ، ژاپن و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ، گفت: بخشی از کشمش تولیدی از داخل استان صادر شده و بخشی دیگر از شهرستان ملایر صادر می‌شود.

زارعی ، سطح زیرکشت تاکستان‌های انگور استان را 11 هزار و 500 هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته حدود 140 هزار تن انگور در استان تولید شد.

وی ضمن اشاره به رتبه نهم کشوری استان مرکزی در تولید انگور ، گفت: 70 درصد از انگور تولیدی استان به استان‌های همجوار و خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: ارقام انگور تولیدی استان شامل بی‌دانه سفید و قرمز ، عسگری و خلیلی است. 70 درصد از ارقام انگور استان از نوع انگور بیدانه است.

زارعی یادآور شد: بیشتر سطوح باغات انگور استان در شهرستان‌های اراک ، خنداب ، ساوه و زرندیه و پس از آن در شهرستان‌های شازند ، آشتیان و کمیجان به صورت پراکنده وجود دارد.

وی فرآورده‌های حاصل از محصول انگور در سطح استان را شامل انواع کشمش سایه خشک یا آفتابی ، کشمش تیزآبی ، آبغوره ، سرکه ، شیره انگور و باسلق برشمرد.



ایسنا