افتتاح اولین مؤسسه آموزشی ساخت نوشیدنی

  • 1399/05/29
  • 278 بازدید

مدت ‌زمان دوره‌ های آموزشی ساخت نوشیدنی ‌های سرد و گرم ۱۲۰ ساعت است که بیش از ۹۰ درصد از حجم دوره به صورت عملی و مابقی به صورت تئوری است.

نخستین مؤسسه آموزشی ساخت نوشیدنی ‌های سرد و گرم (نوشیدنی ‌های عمومی هتل) با اعطای مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و صدور پروانه بهره ‌برداری از سوی اداره‌ کل استان خوزستان گشایش یافت.

غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‌ کل استان گفت: «در راستای توسعه فرهنگی و گردشگری در خوزستان و آموزش حرفه‌ای ساخت نوشیدنی‌ ها، برای اولین بار مؤسسه آموزشی نوشیدنی در این استان افتتاح شد. این شرکت مجری آموزش دوره‌های نوشیدنی عمومی هتل اعم از نوشیدنی ‌های گرم، سرد و لته‌آرت است که می‌تواند تحول خوبی در بخش پذیرایی در استان به وجود آورد.»

شجاعی اظهار کرد: «مدت ‌زمان این دوره‌ های آموزشی ۱۲۰ ساعت است که بیش از ۹۰ درصد از حجم دوره به صورت عملی و مابقی به صورت تئوری است. مدرس دوره ‌ها تورج ساعی از مدرسان کد دار گردشگری از وزارتخانه است.»

او افزود: «هتل ‌های استان پیش از این مجبور بودند نیروهای باریستای خود را به منظور فراگیری این حرفه به استان‌های دیگر اعزام کنند و یا مربیانی را از استان‌های دیگر به منظور آموزش وارد استان کنند که این موضوع هزینه‌ های کلانی به ‌دنبال داشت.»

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان گفت: «افتتاح این مؤسسه آموزشی، استان را به نوعی در این حوزه خودکفا کرد و اکنون این نیاز در استان برطرف شده است و نیروهای هتل ‌ها و کافی ‌شاپ‌ها می‌توانند با هزینه کمتر و دسترسی بهتر، ساخت انواع نوشیدنی گرم و سرد را آموزش ببینند.»

او افزود: «علاقه‌ مندان می‌توانند برای شرکت در این دورهای آموزشی به نشانی اهواز، بلوار پاسداران، نبش خیابان زاویه، مجتمع آراد، طبقه چهارم، واحد ۱۵ مراجعه کنند. فراگیران در پایان این دوره ‌های آموزشی و با قبولی در آزمون، مدرک معتبر از اداره ‌کل استان دریافت خواهند کرد.»



خبرفارسی