هدف گذاری برای افزایش ۷۰ درصدی سطح کشت قراردادی برنج

  • 1401/05/11
  • 428 بازدید

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی از برنامه‌ ریزی برای افزایش ۶۰ تا ۷۰ هزار هکتاری کشت قراردادی این محصول در سال آینده خبر داد.

شایگان ادیبی مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: هدف ما در سال آینده در حوزه کشت قراردادی برنج جدی‌تر و با تولید بیشتر و افزایش ذخایر استراتژیک از محل تولید داخل است.

وی برنامه کشت قراردادی برنج در سال جاری را ۴۵ هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ درصد هدف این برنامه محقق شده به طوری که تاکنون ۴۶ هزار هکتار کشت قراردادی برنج داشته‌ایم.

مقام مسئول افزایش بهره‌وری، تکمیل زنجیره ارزش، افزایش تولید و تامین بخشی از ذخایر استراتژیک از محل تولید داخلی را از اهداف توسعه کشت قراردادی برنج برشمرد.

ادیبی اذعان داشت: امسال در قالب کشت قراردادی برنج، بخشی از بذر، کود پایه و سموم مورد نیاز کشاورزان برای مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز تامین شده است.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای برنج در استان‌های شمالی کشور در قالب کشت قراردادی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

ادیبی با اشاره به افزایش ضریب تبدیل کل و برنج تجاری طی امسال نسبت به سال گذشته یادآور شد: میانگین ضریب تبدیل کل برنج امسال از حدود ۶۳ درصد به ۶۶ درصد رسیده ضمن آن که میانگین ضریب تبدیل برنج تجاری نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.



خبرگزاری صدا و سیما