صادرات محصولات طیور آزاد شد

  • 1401/06/08
  • 378 بازدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط سبز ما در سایت بهداشت جهانی، صادرات مرغ، پر، پای مرغ، تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه آزاد شد.

 سید محمد آقامیری‌ معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: براساس الزامات بهداشتی که هر کشوری برای مراقبت و کنترل بیماری دارد و گزارشاتی که سازمان بهداشت جهانی دام باید ارسال کند، صادرات محصولات پروتئینی انجام‌ می شود.

وی افزود: در گذشته کشور ما با آنفلوانزا فوق حاد پرندگان دست و پنجه نرم‌ می کرد که سال گذشته با تلاش استان ها توانستیم بیماری را مهار کنیم و عاری از بیماری شویم.

آقامیری تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور  میانه راه گذر پرندگان مهاجر است که به دنبال آن خطرات زیستی محیطی زیادی وجود دارد، اما گزارشی از آلودگی که منجر به اپید می شود‌ را  نداشتیم که امیدواریم شرایط کشور ما در سازمان بهداشت جهانی همچنان سبز باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی اذعان داشت: شرایط سبز کشور ما در سایت سازمان بهداشت جهانی منجر به آزادسازی صادرات مرغ، پر و پای مرغ، تخم مرغ خوراکی، تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه شد.

با مردمی سازی یارانه ها صادرات طیور آزاد شد که به رغم گذشت چند ماه از این‌ موضوع، صادرات محدودی صورت‌گرفته است که با توجه به برنامه سازمان دامپزشکی در خصوص ریشه کنی بیماری های مشترک انسان و دام، بنابر اظهارات رئیس سازمان دامپزشکی پس از گذشت ۶ سال صادرات محصولات طیور به عراق رفع ممنوعیت شد که این‌ امر در رونق تولید تاثیر بسزایی دارد.



خبرگزاری فارس