صادرات میگو به روسیه ۳.۵ برابر افزایش یافت

  • 1401/09/13
  • 320 بازدید

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به تکمیل فرایند تولید و صادرات آبزیان کشور گفت: صادرات میگو به روسیه در ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ برابر بیشتر شد.

سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران بیان کرد: مشکل صادرات میگوی گلستان به روسیه برطرف شده و این محصول از این پس به طور مستقیم به این کشور صادر خواهد شد.


مقام مسئول افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی گمیشان به مرز آبی، می‌توان از این ظرفیت برای کشت فراسرزمینی با کشور همسایه و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی استفاده کرد.


وی، با تاکید بر سرمایه‌گذاری برای کشت ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های مستعد گمیشان برای پرورش میگو و ماهیان خاویاری، تصریح کرد: با عملیاتی شدن این سطح از اراضی برای کشت آبزیان، مشکل بیکاری منطقه برطرف می‌شود.


حسینی اذعان داشت: علاوه بر پیگیری برای تکمیل زیرساخت مورد نیاز سایت ۴ هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان، اجرای طرح ۶ هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری این منطقه هم نباید معطل بماند.


وی همچنین سرمایه‌گذاری زنجیره تولید آبزیان و پایداری تولید در حوزه میگوی گمیشان را ضروری دانست و افزود: باید در این حوزه سرمایه‌گذاری پیش، حین و پس از تولید به دقت انجام شود تا ارزش افزوده و تولید ثروت را برای ساکنان منطقه و گلستان در پی داشته باشد.


رئیس سازمان شیلات ایران یادآور شد: مطالعه برای اجرایی شدن طرح ۶ هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری گمیشان انجام شده و شرکت شهرک‌های کشاورزی گلستان متولی پیگیری و اجرای این طرح است.




خبرگزاری صدا و سیما