خرید حمایتی تخم مرغ به ۶ هزار تن رسید

  • 1403/06/13
  • 84 بازدید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: براساس آمار در مرحله سوم از ابتدای شهریور ۶ هزار تن تخم مرغ از مرغداران در راستای تعدیل قیمت و پایداری تولید خرید حمایتی شده است.

محمد مرادی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید تخم مرغ شهریور با افزایش ۳ هزار تنی به ۱۱۱ هزار تن رسیده است و پیش بینی می شود که در مهرماه به ۱۱۳ هزار تن برسد.


وی تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۳۷۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد که با احتساب جمعیت و مصرف، توان صادرات ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف وجود دارد.


مقام مسئول، درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ اذعان داشت: بنابر آمار از ابتدای سال ۶۴ هزار تن تخم مرغ به ۱۰ کشور عراق، افغانستان، سه کشور در حوزه خلیج فارس و ۲ کشور سی ای اس و ۲ کشور آفریقایی صادر شده است که امیدواریم با توجه به رایزنی و جلسات مشترک، عمان به طرف صادراتی اضافه شود‌.


رئیس اتحادیه مرغداران میهن بهای تمام شده هرکیلو تخم مرغ را ۶۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هرکیلو تخم مرغ برمبنای کارشناسی وزارت جهاد و حمایت از مصرف کننده و پایداری تولید ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد، اما نرخ کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان است.


مرادی، درباره آخرین وضعیت خرید حمایتی تخم مرغ یادآور شد: بنابر آمار در مرحله سوم ۶ هزار تن تخم مرغ از مرغداران خرید حمایتی شده است و کماکان تا نیمه شهریور خرید حمایتی ادامه دارد.




باشگاه خبرنگاران جوان