تولید تخم‌ مرغ ۱۰ درصد افزایش یافت

  • 1403/07/30
  • 43 بازدید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: براساس آمار تولید تخم‌ مرغ با شروع فصل سرما نسبت به نیمه نخست سال ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

حمیدرضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن بیان کرد: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان است که با نرخ منطقی ۳ تا ۴ هزار تومان اختلاف دارد.


وی افزود: علی رغم آنکه پیشنهاد اتحادیه برای قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ ۶۴ هزار تومان بود، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.


مقام مسئول اذعان داشت:: بنابر آمار در شهریورماه ۱۱۲ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد که پیش بینی می شود در مهرماه به ۱۱۵ تا ۱۱۶ هزار تن برسد.


رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه تولید تخم مرغ نسبت به نیمه نخست سال ۱۰ درصد رشد خواهد داشت، تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۳۶۰ تا یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن برسد.


کاشانی، با بیان اینکه امکان صادرات ۱۰ تا ۱۲ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف وجود دارد، اظهار کرد: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون ۸۵ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شد و پیش بینی می شود که تا پایان سال به ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار تن برسد.


وی، با بیان اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم، یادآور شد: طبق روال همه ساله از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه پیک مصرف تخم مرغ است که بدلیل روند مطلوب تولید، مشکلی در عرضه نداریم.


 با توجه به شرایط مساعد تولید، ۲ هزار تن ذخیره تخم مرغ داریم‌.




باشگاه خبرنگاران جوان